hem, ljuva hem

nu är vi äntligen hemma :-) det har varit tre roliga dagar, synd att elin inte kunde följa då hade de nog blivit roligare! :-)

Tisdag: ankomsten i Aucksjaur 10:30 ungefär, vi fikade och sen gav sig markus och mattias iväg med skotrarna en bit, men icket hann dom nå långt, dom hann bara till myren nedanför farmor så satt dom fast :-D det var ju enormt med snö kan jag ju säga!! inget skoterföre typ, direkt man lämnade leden så satt man fast typ :-) sen kom dom tillbaka och så åt vi lunch sen for vi igen, då följde jag . vi körde efter vägen då och tog sats och körde i dikena och på sidan där, rooligt var det men nog var vi tvungen att dra, det var ju snö ungefär upp till midjan och stå och dra í skotern och sen måsta gå till skotern igen, ingen lek säger jag bara :-) men nog var de roligt ändå ;D sen for vi hem och åt och sen så for vi till arvidsjaur och jag for på miminett, alltså typ vero moda, och där hittade jag en kofta och ett par jeans som jag fick av min kära farmor , tack farmor :-) efter det for vi till kikkejaur, där var de folk; danne, gj, tove, granberg, hurtig, turre. sen var de nog ingen mer om jag inte minns fel, var väl inte roligast eftersom jag inte känner någon där typ, ja danne var ju typ den jag kände, men jag pratade lite med tove också.. sen for vi hem och la oss.

Onsdag: klev upp kring 9 tiden och for med farfar upp till brej, och fiskade! inte ett enda napp, usch! inte så kul att sitta i tre timmar och ett enda napp. men så är de ju ibland! sen for vi och körde, och körde och fastnade och fastnade.. sen for vi hem och bara tog de lugnt, spelade kort och sen såg vi efterlyst . sen gick vi och la oss, och markus som somnade så tidigt vaknade av att hans mobil ringde, och så tog dumskallen en snus, så då vart han ju helvaken och låg och hade högläsning för mig och mattias, han läste mamma mu-bygger en koja. och lite av dumbo! hehe! sen somnade vi.

Torsdag: klev upp klockan 11, åt frukost sen for vi med skotrarna, och körde och så fastnade vi vid järnvägen jätte mycket tydligen, och det tog ett tag och vi fick it loss skotern och så körde markus farmors skoter och hade ställt den på järnvägen, och då säger mattias:
- men smart, det kanske kommer ett tåg och kör över skotern?
då fick jag springa upp i snö uppp till midjan och skulle köra undan skotern, och då startade den inte. osv.
sen så kom alla upp och fixa skotern och sen drog vi lös mattias skoter och sen var vi så less så vi for hem till faroor, vi åt semlor sen så packade vi och for! och var hemma nu 16:54 ungefär :-)

lite bilder från dagarna:

   
    
   
     

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den där järnvägen är ju avstängd;)

2009-03-18 @ 18:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0