dååligt johanna

Denhär perioden efter gothia har jag varit så himla lat, förlåt att jag inte har skrivit, men iaf. ska skriva lite om vad som har hänt senast :)


3/8 Idag vaknade jag 15:06 så jag har som inte gjort så mycket idag, jag har klippt gräset och så har jag målat lite på ladugården.


2/8 Igår tog jag de lugnt mest hela dagen hade tänkt mysa och se film med mamma, hon ville se nån westernfilm som gick på tv, skulle vi fara på ok och köpa godis så ringde Ingerla och Kjell som kommer från Stockholm, dom har stuga i Koler och dom är nere där nu. Så ville dom att vi skulle komma dit, dom var på Badstranden och hade gjort upp en eld och så. Så vi satte oss i bilen och for till Koler och var där till klockan 11 ungefär. Louise kom dit och så badade vi, ganska kallt, kanske 18 grader, så de är lite skillnad när man brukar bada i emmas pool där är de typ 30 :) hehe men jag hade de trevligt iallafall :)
Tyvärr hade jag ingen bild, tänkte inte på att ta någon! Men ni får föreställa er en bild av de :)


1/8 Jag såg film med eve,dennis och martin. Vi såg The Wedding Crashers , en komedi som spelas av Owen Wilson och Vince Vaughn, filmen är inte såhär jätte bra men man skrattar ändå åt den varje gång man ser den :)

I filmen är de singelkillarna John Beckwith och Jeremy Grey kollegor och vänner som delar intresset för en alldeles speciell vårhobby - att våldgästa bröllop! Det spelar ingen roll om det är ett italienskt, judiskt, irländskt, kinesiskt eller hinduiskt bröllop. Förutom gratis mat och dryck finns där massor av singelkvinnor som de sedan överger när natten är slut. Livet är en fest... tills den dagen då John träffar Claire och leken plötsligt blir allvar.



Titel: The Wedding Crashers
Speltid: 2 tim 2 min
Åldersgräns: 7 år
KOMEDI
Jag rekomenderar den !


Senare samma kväll kom Simon, Gabbe, Jens och David, och dom hade hyrt Eastern promises, thriller där Viggo Mortensen, Vincent Gassel och Naomi Watts spelar. Jag tyckte inte om filmen, den var konstig, men de kan också bero på att jag inte heller är så förtjust i thrillrar.

En rysk prostituerad dör under en förlossning. Sköterskan dras in i en härva i den undre världen som involverar den ryska maffian. Anna är en ung barnmorska som inte skyr några medel för att ta reda på sanningen om en rysk flicka som dör i hennes armar under en förlossning. De enda ledtrådarna som Anna har är innehållet i flickans handsväska - en dagbok och en tändsticksask. 





Titel: Eastern Promises
Speltid: 1 tim 36 min
Åldersgräns: 15 år
THRILLER
Jag rekomenderar den inte, men om du tycker om thriller så rekomenderar jag den !

  
31/7
Jag var först i stan med familjen jag skulle göra pass och så, och så köpte jag ett par nya jeans och en klänning. Bild kommer här nere!


Klänning: Cubus 70:-


Jeans: Cubus 100:-

Sen så kom eve, rebecca, ida, emma med bussen in till stan och så gick vi på coop och handlade lite fika och så gick vi till badhusparken och var där ett tag sen kom de lite regn så då gick vi upp till eves lägenhet och var där ett tag, sen for vi och åt på max. Senare på kvällen kom jennie, och vi såg filmen Hide and Seek , en thriller som är lite mer som en skräckis. Dakota Fanning och Robert De Niro spelar huvudrollerna i filmen.

Vissa lekar är otäckare än andra... Hide and Seek är en gastkramande thriller om en flicka som efter sin mammas död drar sig undan från omvärlden och skapar en ond låtsasvän. Hennes pappa, spelad av  försöker desperat nå fram till sin dotter men märker sakta att det kanske inte rör sig om ett barns fantasier utan någonting långt mer skrämmande.


Titel: Hide and Seek
Speltid: 1 tim 37 min
Åldersgräns: 15 år
THRILLER/SKRÄCKIS
Jag rekomenderar den !

Efter de lekte vi "modeller" haha de var jätte kul vi sminkade oss och gjorde reklam för mat :) 

Jag hade: Rökt skinka
Rebecca hade: Brago chokladkakor
Eve hade: Johnny's senap
Jennie hade: Coca-Cola.

Och våran fotograf var Emma Lundström :)
 


Jennies bild



29/7 Jag var hos emma, men hon,ida,rebecca, jennie, eve, julia och linn. Vi  lekte röda vita rosen, en lek där man delar upp sig i två lag och så har man en gemensam grejj som ett av lagen ska gömma och sen ska man gömma sig själv också medans de andra laget ska försöka hitta grejen och för att veta de måste man ha ledtråd så om man tar nån i de andra laget så måste man ge en ledtråd eller äta en nypa gräs. Jag var i rebecca, ida och linns lag:) haha de är faktiskt jätte kul:) Och efter de badade vi i emmas pool ett tag och sen gick vi och la oss och typ pratade och tjuvringde som vanligt typ.



hittade bollen! jennies bild


Pyramiden

Antag att nästan alla bilder är jennies, eftersom hon har bäst kamera:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0