kreta -08 <3

De känns inte riktigt bra att vara hemma, men så är de ibland! Jag har haft de jätte bra, vi bodde i Platanias i Kreta på ett hotell som hette Gereniotis tror jag de stavas :) Vi kom däremot aldrig fram till hur de uttalades, vi hade lite problem varje gång vi skulle säga de! haha. Men vi kom fram till hotellet klockan fem på morgonen, så kolla vi lite och sen gick vi och la oss.

Fredag - vi vaknade ganska tidigt för att fara och handla, och de var inte kul i den värmen, usch ! ;) Vi åt och sen genast ner till standen! Vi låg där hela dagen och jag hade inte sett en enda snygg kille, de var nästan en skandal:) haha vi for och skulle äta på en restaurang och jag kommer inte ihåg vad den hette men dom hade grymt mycket mat som räckte till, ja jag vet inte hur många! Men var iallafall gott, inte precis jätte gott men de var dock ändå gott och vi var mätt och belåtna! :p Sen efter de gick vi lite på stan, jag hittade en klänning! För 19 euro och köpte den. Sen gick vi hem och sov.

Lördag - gjorde samma brusedur, vaknade och åt frukost sen ner till stranden, och jag glömde säga att vattnet var hur varmt som hellst, de går inte att beskriva! Jag har ingen aning om du varmt vattnet var men man kunde bada hur länge som hellst utan att börja frysa! Vi var inte så länge på stranden, kanske till fyra, för vi bestämde oss för att ta bussen in till Chania. Vi kom dit gick en liten runda på stan men hittade inget alls, vi gick ner till hamnen och hittade en restaurang där, jag kommer inte ihåg vad den hette, jag är väldigt dålig på att komma ihåg vad restaurangerna heter! vi åt iaf på en jätte fin restaurang där! Med jätte god mat. Sen gick vi en bit till runt stan och jag måste ju få säga att de är ju hur många som hellst, spelar ingen roll hur gamla dom är så raggar dom ju hela tiden! Men ändå roligast var när jag skulle pröva solglasögon, så kände jag att nån kolla på mig, så titta jag dit stod de två killar en bit ifrån mig som också provade glasögon och så ville jag köpa mina och så stod dom precis där de stod hur mycket dom kostade, så skulle jag gå och kolla de och så när jag skulle gå därifrån hedde hans kompis på låten "where do you go my lovely" och så tror ni inte att han började sjunga de till mig och kollade mig i ögonen, och jag började ju jäklat gapskratta! Jag har aldrig varit med om någon så lejd! :p Vi for hem med bussen och gick och la oss direkt!

Söndag - Vi vaknade och åt frukost och så hade vi beställt en båtresa, till Balos Beach så skulle båten stanna på lite olika ställen. Vi for iaf med buss och vi trodde inte att de skulle vara så mycket folk där men de kan jag ju säga att de var krydd med folk och jätte stor båt, nu får ni inte tro att de typ var som Titanic, hahah ! Vi gick först ombord och tog gensast solstolar och började sola, vi fick vänta 1,5 timme innan båten for, men tiden gick fort! Vi var igång, väldigt fin utsikt, dom hade även en jakutzi, som kostade 3 euro för en kvart, men vafan tänkte vi, vi höll på att svettas till döds, så vi betala och hoppa i, och efter ett tag vi stannade vid typ nått som skulle föreställa en ö där folk hade bott som senare fick ont om mat och blev pirater, de var kvar ett sjörövaskepp, de såg verkligt ut men jag vet inte om de är de, man fick inte gå ombord på de eftersom de stod ute i vattnet! De var väldigt högt upp dit, typ stupt, och i värmen som var ungefär 34+ grader, men vi klarade de dock, men jag själv tyckte inte att de var så speciellt utan vi var mer ute efter att bada i de klara vattnet, som däremot inte hade så fin botten, man såg dock inte att de var sten fulla botten, men hon hade informerat oss om de våran reseledare så vi var försiktiga men när man hade kommit längre ut så var de inga problem. Vi var där i en timme, och så gick vi ombord igen och åkte till Balos Beach, där var de klart vatten och fanns snäckor! Vi var där i 3-4 timmar, är inte riktigt säker, och så när vi kom ombord så såg vi att dom hade hett ut en rutschkana från båten ner till vattnet, den var inte lite stup, rakt ner gick den typ, och nog var de folk som åkte, vi vågade då inte! Och så for vi hem och skulle äta, vi for till en restaurang som hette The Olive Tree som hade jätte god mat men de var inte min favoritrestaurang, den kommer sen:) Maten var jätte god, men däremot deras efterrätt var inte god alls, typ som sockerkaka men när man tröck med gaffeln på den rann de ut vatten, den var inte god! Sen gick vi hem och la oss och sova!

Måndag - Vi vaknade och åt frukost sen gick vi ner till stranden och låg där hela dagen, de gick stora vågor, de var grön flagga men de var ändå stora! Jag och louise gick sen och bada i poolen och jag ser en kille, den snyggaste jag någonsin sett, helt otroligt! Han bodde på samma hotell också, ååh de blev riktigt, kärlek vid första ögonkast! Jag blev helt pirrig i kroppen när jag tittade på han och han tittade på mig! Jag kände mig typ förtrollad, jag kunde inte göra nått! Men han kom från Norge, men de gör inte så jätte mycket, men nog hade de ju varit bättre om han kommit från sverige!  vi gick upp och fixade oss sen gick in till stan för att äta, påvägen i stan träffade jag min snygging;) Blev alldeles pirrig i magen när vi får ögonkontakt! Iaf så gick vi till Platainia Place, som var min favorti restaurang, de låg högt upp, så man såg ut över stan, jätte fin utsikt fick man, och han som serverade oss var typ rolig, när vi skulle bestämma oss vad vi skulle äta så sega katta, alla var klara men hon kunde inte bestämma sig och så gjorde jag en grimars åt henne och så såg jag sen hur servitrisen stod och skrattade åt mig! Och så sen skratta vi typ åt varann hela tiden, han gjorde också en grimars åt en av sina jobbarkomisar och så börja vi skratta, och så skulle vi betala och så tänkte jag men kom nån då ! Och så kom han, efter att ha suttit vid ett bord med sina arbetskompisar och pratat och kom just när jag tänkte de,  de kändes exakt som att han kunde läsa mina tankar typ! Haha! Maten var så god, perfekt och efterrätten var hur god som hellst, sen så när vi gick ner, så var de en bar där man fick sjunga karaoke och så gick vi och satte oss där och efter några om och men så sjöng jag och mamma!! De blev Dancing Queen men ABBA, och de vara bara vi, orginalet sjöng inte ens med, och de var lite pinsamt men efter ett tag blev de ju riktigt kul, och folk tyckte att vi var jätte duktiga, en kvinna klappa om mamma och sa: Very good, very very good! Medans vi sjöng:p hahah så efter ett tag gick vi hem klockan var ungefär 2, vi gick hem och sov!

Tisdag - Vi vaknade och åt frukost, de gick jätte stora vågor, vi var mest ute i havet, de var gul flagga, jag tror inte att jag har badat så mycket mest hela dagen och jag hade ju även en snygging som också badade lika mycket;) hahah. Sen gick vi upp och fixa oss för middag! Jag tjatade om att jag ville gå till Platanias Place så skulle vi de så när vi skulle gå upp då gick vi till en annan bredvid typ, men de var inte alls så god mat där, men de var nog för att jag inte fick som jag ville som jag var lite småsur:) hahah men de gick över fort, vi skulle gå hem så gick vi och köpte glass! Sen gick vi hem, mamma och katta skulle ju bada i havet så vi följde me, men man får ju inte bada naken men de var ju mitt i natten så dom tänkte att de är ingen som kommer, jag och louise orkade inte så vi gick och satte oss vid poolen, och så kom två receptionister och frågade om vi bodde på dehär hotellet, och vi sa ja! Så frågade han vilken rum vi bodde på, vi sa 278! Så gick dom, så gick vi upp mot hotellet vi satte oss i trappen, så hörde vi mamma och katta, så vi gämde oss och så sa dom att vi var tvungen komma, och så sa dom att dom hade badat och så hade dom sett en man komma mot havet mot dom, så dom hade bara tagit grejjerna i famnen och började springa, helt nakna, och receptionisten efter dom! Så dom hade sprungit runt hela hotellet och han hade typ tagit en genväg men dom tog sig undan, han vart väl trött eller nått! HAHAHHA vi skrattade så mycket, ojojoj! Jag och louise sa att vi skulle sitta på balkongen och bara prata och de, och så efter ett tag så fick jag en så fin utsikt, när en snygging sitter på sin balkong och lyssnar på musik, och hur bra som hellst såg man han! Åååh, och vi fick ögonkontakt och allt var bara perfekt! Vi var ute till halv fyra då vi bestämde oss för att sova ute eftersom de var så varmt på kvällen! Så vi sov på luftmadrasserna och så vaknade jag halv fem att de vart lite kallt och han satt inte kvar på balkongen så jag väkte louise och vi gick in och la oss!

Onsdag - haha, vad tror ni att vi gjorde? Jo, vaknade och åt frukost sen ner till stranden. Fast jag och louise vi satt vid poolen ist nästan hela dagen, vågorna hade inte lugnat sig och jag vågade inte bada! Så vi låg vid poolen hela dagen ist och hade en fin utsikt, jo han! Jag fick veta att han heter Benjamin! Som jag tyckte var ett fint namn! :) Jag gick ner till stranden bara för att gå själv ett tag i lugn och ro, bara slippa allt för en stund! Så såg jag Benjamin komma och gå efter stranden, så satte jag mig ner i sanden och bara tittade på vågorna. Så kom han fram till mig och jag blev helt stum och så frågade han om jag kom från Sverige, jag svarade ja! Och så gick vi efter stranden och pratade om allt typ, jag kunde inte bli lyckligare, och så frågade han mig och jag ville följa och bada men jag typ nä jag vågar inte, och då sa han men jag följer ju dig:) ååh, jag vart så glad men jag sa ändå nej för jag skulle typ upp till hotellet, så gick vi till poolen så gick jag upp sen, jag visste inte vad jag skulle säga, jag var så himla glad bara! Vi gick och åt på The Olive Tree eftersom de var dom andras typ favorit så då hänge jag bara med! Så sen tänkte jag att jag skulle sitta på balkongen och bara se om han också satt ute, joda! De gjorde han men jag var tyvärr så himla trött att jag var tvungen att gå in och lägga mig!


Torsdag, sista dagen - Vi vaknade och åt frukost, och vi låg bara vid poolen, vi skulle checka ut 12, men receptionisten sa att vi kunde checka ut halv ett om vi ville! Så vi låg vid poolen, vi skulle ligga där till typ halv två! De blev lite stressit, vi fick veta att man skulle checka ut halv 10! Dom som kommer skulle ju checka in klockan 12, så de blev lite stressit, men vi hade ju packat allt, men de var bara de att hinna äta, och så var fönstret öppet och så såg jag Benjamin! Han tittade och såg mig så vinkade jag till han och han tillbaka! Jag gick ner kvart över 12 och så gick jag ner till stranden och han kom igen och den dagen var de röd flagga, vågorna var enorma! Han kom och började prata med mig och vi gick längs stranden och han ville ha mitt nummer och msn, och så pratade vi massor sen satte vi oss under ett träd och pratade, de kunde inte bli bättre! Så var klockan helt plötsligt 20 i 2 och katta kom och sa att vi skulle duscha, jag ville inte gå! Han sa att han ville jag skulle stanna en vecka till eller ta en senare buss!  Men vi gick och före vi var framme så bad han om en kram, vi kramades och sen gick vi till min plats och mamma kom och ville ta kort på oss, hon tog kort! Och de blev återligen en kram, och jag sa att jag kommer sakna han och han sa de med, han tog mina händer och sa att vi var tvungen att hålla kontakt, för han ville de så mycket! Ååååh, jag fick en klump i halsen när vi lämnade varann! Vi duschade och gjorde oss klara och for med bussen och senare till flygen! I flyget lyssnade jag på I will always love you, och tittade på bilderna och de rann tårar ner för kinden, jag har aldrig känt så för nån förr! Vi kom hem halv 10, vi var halv 10 på kallax! Hälsade på pappa, lillebror och storebror!

Nu - Jag sitter och pratar med han på msn nu ! Ååååh, ! :) <3

Här kommer lite bilder! =)
hotellet!













karaoke:)





uteliggarhunden, grymt söt!


en av poolarna







yyyyeah, katta!

 
I Chania
















en brud som kom eller skulle till ett bröllop:)


tjock? :)


båtturen:)























'

































the olive tree


stranden








Platanias Place























<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3


ett stort hjärta till dig benjamin, saknar dig<3


Jag har inte lagt ut så många med tankte på att jag tog 413 bilder! :) men de är så jobbigt att lägga ut ;)

pusspuss<3


Kommentarer
Postat av: Jakob

hahaha den där bilden när ni springer är rolig xD ser ut som att påda har tappat högerbenet ;D

2008-09-17 @ 21:15:19
URL: http://jakobwidman.blogg.se/
Postat av: angelica

Ni var då så himla söta tillsammans, kul att hitta sin kärlek utomlands:)

2008-09-22 @ 18:40:26
URL: http://angeliicalindstrom.blogg.se/
Postat av: angelica

/felice, haha

2008-09-22 @ 18:41:13
URL: http://angeliicalindstrom.blogg.se/
Postat av: Alina

Har du träffat någon kändis? Berätta i min blogg! Kramar

2008-09-22 @ 18:49:06
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0