innan jag dör

>>Jag sätter mig upp i sängen och tänder sänglampan. Jag har en penna, men inget papper, så på väggen bakom mig skriver jag : Jag vill känna en killes tyngd ovanpå min kropp. Sedan lägger jag mig ner igen och ser ut på himlen. Den har fått en konstig färg - röd och gråsvart på samma gång, som om dagen håller på att förblöda.<<

Alla måste vi dö. Det vet vi. Men sextonåriga Tessa vet det bättre än någon annan. Hon har leukemi och bara några månader kvar att leva. Så hon gör en lista över saker hon vill uppleva innan hon dör. Högst upp på listan står att bli av med oskulden. 

Jag tyckte att det lät som en riktigt bra bok, erika, min lärare/mentor tipsade om den och sa att den var bra! så förhoppningsvis hoppas jag på att börja läsa den idag.! 

Jenny Downham -  Innan jag dör


pussslove<3
M<3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0