historien

alla kanske inte vet riktigt vad som hänt med mig kusin anna, och här tänker jag ge alla en chans att få veta:

Det är såhär att min kusin, anna har nyligen haft leukemi, hon fick veta det under Piteå Summer Games helgen och under denna behandling så har hon varit hur pigg som hellst och dom sa på sunderbyn att hon är den piggaste dom någonsin sett under en sådan behandling och så nyligen blev hon botad eller på benmärgsprovet så visade det 0% cancerceller men att hon ändå skulle fortsätta behandlingen eftersom det kan bildas nya cancerceller ganska snabbt. och denna behandling gör att man inte får något immunförsvar kvar. Så anna fick komma hem och på något sätt fick hon in EN bakterie in i sin cvk slang (en slang som gör att varje gång dom ska ta något blodprov så slipper dom sticka henne varje gång ) och denna är fastsatt i hennes hals. och detta gjorde att hon blev jätte dålig och fick en lunginflamation och kunde inte andas, hon fick inget syre i blodet eftersom hon tog så korta andetag, de tog som stopp, detta var förra veckan, och så kallade dom dit alla i familjen till sunderbyn för att dom inte trodde hon skulle överleva natten. men som tur var gjorde hon det. och det blev lite bättre iaf, det som skulle stiga steg sakta men säkert, men hennes sänka som ska ligga på kring 10 låg på 380. de mesta var dåligt. hon lades i en respirator och blev nersövd eftersom hon inte kunde andas. och då i lördags så orkade inte hennes lungor mer, det enda dom kunde se på rönktenbilderna av lungorna var skum och slem bara helt vitt. så då kom det läkare från sjukuset kristina, och dom opererade in nya slangar och sen så fick anna åka ner till tyskland för att ligga in en lungapparat. (det finns endast 4 stycken såna i hela sverige) och i måndags så var allting jätte bra, det syresatt precis som det skulle och allt var nästan perfekt. och så igår kom mardrömmen, hon blev jätte jätte dålig och fick en hjärnblödning och dom vet inte om de är farligt för henne och det får vi veta imorgon för att dom ska ta nya rönktenbilder. om den har tagit på speciella ställen så kan konsekvenserna vara typ förlamning eller att hon inte kan prata. idag fick vi veta att lungorna inte blivit nå mycket bättre, och att röntkenbilderna tas imorgon. jag tycker detta är så himla jobbigt, jag är så himla ledsen och deppig hela tiden, men jag känner ändå någonstans inne i mitt hjärta att du kommer klara dehär, jag önskade att jag bara kunde komma till tyskland och få vara med dig, vara vid din sida och kämpa med dig, men du ska veta att jag kämpar för dig och det kommer jag göra tills jag tar mina sista andetag.. för jag älskar dig och jag hoppas du vet om det anna! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0