stockholmsresan dag 3

om denna dag säger jag SHOPPING!! det är det enda man kan säga om dagen typ, vi shoppade i sju timmar och vi bara njöt...

vi steg upp och gjorde oss klara och for, jag och rebecca gick tillsammans och mamma och sofie. det var jätte kul och vi fyndade...

Jag fyndade:
Ett par skor (världens bästa köp?)
Ett par jeansleggins från BikBok
En klänning från GinaTricot
En kofta från ett av HM:arna där
En skjorta åt Mattias på JC
En annan present till honom på Buttericks

men nu köpte ju mamma och kläder och vi har samma smak och samma storlek så vi sa att de blev ju som dubbelt upp :-)

jag och rebecca hinner se johan pråmell på stan vid ett övergångsställ, för alla er som inte vet vem de är så är det han som är jury i talang. 

efter allt shoppande så gick vi på hötorget och funderade om en present till fanny som fyllde 20år, då ser vi ernst kirchsteiger som är mammas största idol och blir helt galen, och kan ni gissa vad jag gör? jag tar rebeccas systemkamera och går fram till karln som är över 2 meter lång och frågar om jag får ta ett kort på honom? vad är de som hände med mig? jag som alltid är så blyg, han var iaf jätte trevlig och tyckte jag hade jätte fin dialekt och frågade om jag kom ifrån norrland, jag bara jo, piteå. och då säger han åååh, hejja hejja! haha han var jätte trevlig! och så ser vi ännu mer kändisar och jag bara springer fram till alla och frågar om jag får ta kort men dum som jag är skulle jag ju tagit kort MED dom, men jag var alldeles skakis... haha! hann dock inte fram till alla men ändå. dom stod iaf där för dom skulle in på konserthuset och dela ut polarpriset... dessa var känisarna vi såg:
Ernst kirchsteiger, Carola, Tjejerna ifrån alcazar, molly sandén, johan palm, alice, robin bengtsson, marie picasso, magnus carlsson, elin lanto, tomas dileva, mattias från EMD, Anneli Ryden och Fredrik Kempe. tror det var alla. lägger upp bilder senare, rebecca har ju bilderna jag tog på hennes kamera:-)

här är en bild som sofie tog av ernst:

sen for vi till lägenheten och lämnade grejerna och sen så tog vi tunnelbanan till tomas för att gratta fanny! vi kom dit och de var några av hennes kompisar också där och så åt vi kycklingsallad, mums! sen så åt vi en jätte god tårta! och hade de allmänt bara jätte trevligt, sen så klockan nio började vi bege oss tillbaka..

20åringen fanny!
 
fanny, tomas och emelie

och så tunnelbanan hem och såg lite tv sen snaark..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0